5 باور مرگبار عاشقانه – بخش 2

5 باور مرگبار عاشقانه – بخش 2

در مطلب قبلی با عنوان 5 باور مرگبار عاشقانه – بخش 1 به توضیح این مطلب پرداختیم و 3 مورد اول آن را توضیح دادیم. گفتیم که ما در قلبمان رمانتیک های ناامید هستیم. نور شمع، شعر و پاریس. همه چیز شبیه یک عاشقانه واقعی به نظر می رسد. روابط باید عاشقانه باشد. حداقل این چیزی است که ما فکر می کنیم. ابتدا، بیایید ببینیم که ایده های عاشقانه از کجا سرچشمه می گیرند.

ایده های عاشقانه از کجا می آیند؟

سرزنش ما این است که چگونه بزرگ شده ایم و در کودکی چه چیزی را تماشا می کردیم. تحقیقات نشان می‌دهد که کودکانی که برنامه‌های عاشقانه‌تر تلویزیونی (مانند سریال‌های تلویزیونی) را تماشا می‌کنند، باورهای قوی‌تری در مورد نقش‌های مردان و زنان در روابط داشتند و با افراد بیشتری قرار ملاقات داشتند (ریوادنیرا و لبو، 2008). همانطور که ممکن است تصور کنید، دیزنی نیز مقصر است، با تحقیقات نشان می دهد که چگونه فیلم های دیزنی دارای مضامین عاشقانه قوی هستند، به ویژه برای ایده آل کردن شریک زندگی (هفنر و همکاران، 2017).

همچنین درباره 5 نقطه قوت اجتماعی برای زمان تنهایی نیز بیشتر بدانید.

اما این همان چیزی است که ما هنوز در حال بررسی آن هستیم. کسانی که کمدی های رمانتیک بیشتری تماشا می کنند، باورهای عاشقانه تری در مورد روابط دارند (هفنر و ویلسون، 2013). تماشای بیشتر تلویزیون متمرکز بر رابطه (نمایش هایی مانند The Bachelor، Love Island و Love Is Blind) با رضایت کمتری از رابطه و تجربه تضاد بیشتر همراه بود (ریزر و هتسرونی، 2014).

در اینجا به بررسی دو مورد دیگر می پردازیم.

در مورد 25 راه برای فراموش کردن شریک سابق خود نیز بیشتر بخوانید.

شما باید همیشه شریک زندگی خود را در اولویت قرار دهید

“من هر کاری برات انجام میدم.” یک احساس عاشقانه کلاسیک (و یک موضوع مشترک در چندین آهنگ). فدا کردن خود برای همسرتان مطمئناً عاشقانه به نظر می رسد. اما این فقط ضروری یا مطلوب نیست. اول قرار دادن شریک زندگی شما را تشویق می کند تا نقاط قوت خود را کم اهمیت جلوه دهید، بهترین دستاوردهای خود را به حداقل برسانید و نیازهای خود را رها کنید. همه ایده های بد.

حقیقت این است: شریکی که واقعاً شما را دوست دارد هرگز نمی‌خواهد فداکاری بزرگی انجام دهید. درعوض، با افتخار کسی که هستید را در آغوش بگیرید و مایل باشید گاهی اوقات (بدون هیچ گناهی) خود را در اولویت قرار دهید.

همچنین در مورد 5 هدیه پنهان غصه خوردن برای خود نیز بیشتر بدانید.

این را درک کنید: شما کاملاً مایلید که به همسرتان اجازه دهید در کانون توجه قرار گیرد. آیا آنها نباید حاضر باشند همین کار را برای شما انجام دهند؟ انتظار بیشتر برای “زمان من” ذهنیتی است که رابطه شما را تقویت می کند. این بدان معنا نیست که شریک زندگی شما نباید در اولویت باشد. آنها باید باشند. اما می توانید بدون غفلت از افکار، احساسات و ترجیحات خود، آنها را اولویت بندی کنید.

همچنین در مورد 12 ترفند برای جذب دوباره همسرتان! نیز بیشتر بدانید.

رابطه برای همیشه

روابط عاشقانه برای همیشه ادامه می یابد. زوج ها سال به سال،جشن می گیرند. همه می خواهند با شریک همیشگی خود یک رابطه ابدی پیدا کنند. اگرچه جادویی به نظر می رسد، تمرکز بر طول عمر بر روی چیز اشتباه تأکید می کند. چه چیزی در زندگی مهمتر است، کیفیت یا کمیت؟ پاسخ تقریباً همیشه، کیفیت است. با این حال، در روابطمان، ما بیش از حد بر مدت زمان ماندگاری آن تأکید می کنیم و بر میزان خوب بودن آنها تأکید می کنیم. رضایت و معنی، مهمتر از تعداد ماهها یا سالهایی است که دوام می آورید. اگر روی کیفیت تمرکز کنید، کمیت به خودی خود رشد می کند. بالاخره چه کسی می‌خواهد در یک رابطه 20 ساله بدبخت باشد؟ هیچکس. ما بر طول عمر بیش از حد تأکید می کنیم زیرا شمارش سال ها آسان تر از تعیین کیفیت است.

در نهایت، ما تمایلی به انجام کارهایی در رابطه خود نداریم که احساس عاشقانه ندارند. نگاهی صادقانه به رابطه ما فقط غیرعاشقانه نیست. این یک نوع خیانت به نظر می رسد. اما اینطور نیست. اگر واقعاً عشق واقعی باشد، ممکن است کمی بررسی هم داشته باشد. یک رابطه عالی همچنین می‌تواند انتظارات بالاتر، نقص‌های طبیعی، اولویت قرار دادن خود، رد رفتارهای حسادت‌آمیز و تمرکز بر تحقق را تحمل کند. روابطی که نمی توانند، در نهایت به عشق و رنج در روابط شکست خورده ختم می شوند.

هیچ چیز عاشقانه تر از یک رابطه قوی سالم و رضایت بخش نیست. نکته خنده دار این است که رسیدن به آنجا اغلب مستلزم رد کردن درس های نادرست عشق است که ما به اشتباه برای مدت طولانی آن را عاشقانه می نامیم.

چه داروهایی برای افسردگی بخورم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *