سالم نگه داشتن کودکان در طول سال تحصیلی

سالم نگه داشتن کودکان در طول سال تحصیلی

راه هایی برای سالم نگه داشتن بچه ها در طول سال تحصیلی

مدرسه مکانی است که بچه ها از نظر شناختی یاد میگیرند و رشد میکنند، مهارت های اجتماعی را توسعه میدهند و به افراد مستقل تبدیل می شوند. کودکان همچنین زمان زیادی را در کلاس های درس میگذرانند که به راحتی می توانند میکروب ها و بیماری ها را گرفته و عفونت ها را به یکدیگر منتقل کنند.

ضروری است که بچه ها عادات سالم مانند شستن دست ها، خواب کافی و خوردن وعده های غذایی مغذی را زودتر بیاموزند.

با کمک به کودکان در ایجاد برخی عادات مهم، والدین میتوانند به آنها نشان دهند که چگونه سلامتی را در طول سال تحصیلی در اولویت قرار دهند.

 واکسن:

بهترین راه برای جلوگیری از شیوع بیماری های مختلف هستند.

 آموزش شستن صحیح دست ها:

شستن دست ها با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از شیوع بیماری در کلاس درس و جاهای دیگر است. وقتی بچه‌ ها با میکروب ‌ها تماس پیدا میکنند، به راحتی میتوانند آن میکروب ‌ها را پخش کنند، مخصوصاً اگر چشم ‌هایشان را بمالند یا بینی‌ شان را بگیرند. اگر میکروب ها به آنها جذب شوند یا ویروسی بگیرند بقیه اعضای خانواده نیز بیمار میشوند. اما شستن مکرر دست ها می تواند به کاهش سرعت انتشار میکروب ها کمک کند.

به کودکان بیاموزید که چگونه دست های خود را به درستی بشویند و چه زمانی این کار را انجام دهند (بعد از دست زدن به بینی، حمام رفتن و قبل از غذا خوردن). این به کاهش خطر ابتلا به بیماری و در نتیجه انتقال آن به دیگران کمک میکند.

در شستن دست ها حتما به کودکان خردسال کمک کنید. زمانی که شستن دست ها امکان پذیر نیست، ضدعفونی کننده دست حاوی حداقل 60 درصد الکل بهترین راه برای از بین بردن میکروب هایی است که باعث بیماری میشود.

سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید:

هیچ راه اثبات شده ای برای “تقویت” سیستم ایمنی وجود ندارد، اما مهم است که بدن بچه ها را سالم نگه دارید تا سیستم ایمنی آنها بتواند به درستی کار کند. خواب کافی، حفظ یک رژیم غذایی سالم، مدیریت استرس، ورزش، وقت گذاشتن برای خندیدن و تاکید بر شستن دست ها میتواند به کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر عفونت ها در کودک شما کمک کند.

حتی با اقدامات پیشگیرانه، اکثر کودکان سالانه بین شش تا هشت سرماخوردگی را تجربه میکنند، زیرا سیستم ایمنی آنها همچنان در حال توسعه است.

موثرترین راه برای پیشگیری از بیماری از طریق واکسیناسیون است. علاقه فزاینده ای در میان والدین به دادن مکمل هایی مانند دوزهای اضافی ویتامین مانند ویتامین C به کودکان وجود دارد، اما همیشه باید قبل از دادن هر نوع مکملی به کودک خود با پزشک خود مشورت کنید.

آکادمی اطفال آمریکا مکمل های ویتامین را برای کودکان سالمی که رژیم غذایی متنوعی دارند توصیه نمیکند. بهتر است کودکان ویتامین های خود را از غذاها دریافت کنند.

در مورد روش درمان لجبازی کودکان بدانید.

مراقب علائم اضطراب و استرس باشید:

تکالیف، امتحانات، فشارهای اجتماعی! کودکان میتوانند هر روز با موقعیت های استرس زا زیادی روبرو شوند. تحقیقات نشان میدهد که استرس و اضطراب میتواند بر سلامت کودکان تأثیر منفی بگذارد، درست مانند سلامت بزرگسالان. والدین باید بدانند که چگونه علائم استرس را تشخیص دهند و راه هایی برای مدیریت اضطراب کودکان بیابند.

به فرزندتان یاد دهید که بر زندگی اش کنترل داشته باشد. مثلا چه چیزی میپوشد و اوقات فراغتش را چگونه میگذراند. با هم در مورد اینکه چه چیزی به آنها کمک میکند تا استرس را از بین ببرند، فکر کنید. برای برخی از بچه ها این ممکن است به معنای خاطره نویسی باشد، در حالی که دیگران ممکن است از بازی یا پیاده روی لذت ببرند.

نکته کلیدی این است که استراتژی های مدیریت استرس را برای هر کودک شخصی سازی کنید. چیزی که برای یکی جواب میدهد ممکن است برای دیگری جواب ندهد. اگر این استراتژی ‌های خودیاری مؤثر نبودند، برای توصیه‌ هایی در مورد راه ‌های مقابله با اضطراب و استرس فرزندتان با پزشک تماس بگیرید.

خواب خوب و کافی:

اطمینان از خواب کافی کودکان، بخش مهمی در حفظ سلامت آنهاست. در واقع، مطالعات نشان میدهد که کمبود خواب میتواند به طرق مختلف بر کودکان تأثیر بگذارد. کمبود خواب میتواند منجر به تمرکز ضعیف، چاقی، افسردگی، افکار خودکشی و آسیب شود.

نه تنها خواب بخش مهمی از سلامت جسمی و عاطفی کودک است. بلکه میتواند نقشی در نحوه عملکرد آنها در مدرسه داشته باشد. تحقیقات نشان میدهد که بچه ها نسبت به سال های قبل کمتر می خوابند. یک متاآنالیز روی تقریباً 700000 کودک از 20 کشور مختلف نشان داد که خواب کودکان در طول قرن گذشته تقریباً 1 ساعت در شب کاهش یافته است و میزان تغییر در روزهای مدرسه بیشترین میزان را داشته است.

صبحانه ای برای تقویت مغز فراهم کنید:

صبحانه واقعاً مهم ترین وعده غذایی روز در مورد دانش آموزان است. صبحانه متعادل حاوی پروتئین و کربوهیدرات های پیچیده به عنوان یک عامل مهم برای عملکرد مغز و حفظ سطح انرژی ثابت در طول روز شناخته شده است.

طبق یک مطالعه، کودکانی که به طور منظم صبحانه میخورند، احتمال بیشتری دارد که مواد مغذی کافی مصرف کنند و چربی و کلسترول کمتری مصرف کنند. به همین ترتیب، آهن، ویتامین های گروه B و ویتامین D در کودکانی که به طور منظم صبحانه میخورند در مقایسه با افرادی که صبحانه نمیخورند، تقریباً 20 تا 60 درصد بیشتر است.

در مورد 25 راه برای فراموش کردن شریک سابق خود بدانید

میان‌ وعده‌های سالم به آنها بدهید:

بچه ‌ها معمولا بعد از مدرسه بداخلاق میشوند. اما لازم نیست تغذیه خوب را فدای راحتی کنید. میان وعده ‌های مغذی بعد از مدرسه میتوانند به همان اندازه سریع، آسان و خوشمزه باشند. میان وعده ها نیز مهم هستند زیرا وقتی با وعده های غذایی سالم ترکیب شوند به بچه ها کمک میکنند تا مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنند. علاوه بر این، داشتن میان وعده های کوچک بین وعده های غذایی باعث میشود که بچه ها وعده های غذایی کوچک بخورند و زمانی که گرسنه هستند غذا بخورند. این به آنها کمک میکند تا عادات غذایی سالم ایجاد کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *