حفظ رابطه

حفظ رابطه

رابطه قوی مستلزم انواع مختلفی از پرورش است – جسمی، عاطفی و توجه. مشخص شده است که برخی از صفات برای حفظ ارتباطات سالم بسیار مهم هستند. برای مثال، برای شروع، هر فردی باید احساس اطمینان کند که شریک زندگی او مایل است زمان و توجه خود را به او اختصاص دهد. و هر دو باید متعهد به پرداختن به تفاوت‌ها و چالش‌هایی باشند که ناگزیر به وجود می‌آیند.

فواید با هم بودن

در موفق ترین روابط، شرکا نه تنها به یکدیگر سود می برند، بلکه آنها گام های حمایتی فعالی برمی دارند که حس قدرتمند بودن در یک تیم را تقویت می کند. تحقیقات نشان می‌دهد که آنچه در درازمدت حفظ می‌شود، این ارتباط پایه عاطفی محکمی را برای افراد فراهم می‌کند تا رویاهای خود را دنبال کنند و در صورت مواجهه با موانع به سرعت به عقب برگردند.

داشتن یک رابطه چه سودی برای من دارد؟

در روابط سالم، شرکای ما بیش از هر کس دیگری در زندگی ما را مثبت‌تر می‌بینند – شاید مثبت‌تر از آنچه که خودمان می‌بینیم – و می‌توانیم از باور آنها برای نزدیک‌تر شدن به خود ایده‌آل‌مان استفاده کنیم. این به عنوان «پدیده میکل آنژ» شناخته می‌شود، زیرا همان‌طور که مجسمه‌ساز بزرگ می‌توانست به یک تخته سنگ نگاه کند و شکل ایده‌آل پنهان انسان را ببیند، پیام‌های مثبت و سیگنال‌های حمایتی شریک ما می‌تواند به شکوفایی ما کمک کند.

آیا یک رابطه می تواند من را به فرد بهتری تبدیل کند؟

داشتن یک رابطه سالم باید منجر به رشد شخصی یا “Eudaimonia” شود، یعنی تمایل به تلاش برای بهترین بودن. تحقیقات نشان می‌دهد که با حمایت متعهدانه شریک زندگی، افراد بهتر از استرس یا آسیب‌های روحی بازمی‌گردند، قدردان زندگی هستند و نسبت به چیزهای جدید بازتر هستند.

چگونه می توانم به شریک زندگی خود کمک کنم که فرد بهتری شود؟

شرکای باتجربه می دانند که نمی توانند یکدیگر را به افرادی تبدیل کنند که ترجیح می دهند با آنها باشند، اما می توانند به یکدیگر کمک کنند تا به اهداف شخصی خود دست یابند. با آسان‌تر کردن آنها برای برداشتن اولین قدم، یادآوری نقاط قوت و کمک به آنها در شناسایی عادت‌های خودتخریب کننده، شریک زندگی می‌تواند به رشد فردی که دوستش دارد کمک کند و رضایت شخصی بیشتری پیدا کند.

آیا یک رابطه “به اندازه کافی خوب” به اندازه کافی خوب است؟

به ندرت پیش می آید که به شریکی دست پیدا کنید که از هر نظر بی نقص باشد، یا هر باکس را در لیست ویژگی هایی که همیشه در یک همسر به آنها امیدوار بودید، تایید کند. یادگیری درک این موضوع که آن الگو وجود ندارد و کنار گذاشتن چک لیست زمانی که به شریک زندگی خود متعهد شدید، عامل مهمی در موفقیت یک رابطه است. ممکن است مانند یک سازش به نظر برسد، اما یک رابطه “به اندازه کافی خوب” اغلب برای بلندمدت به اندازه کافی خوب است.

دستیابی به صمیمیت

اگرچه این اصطلاح اغلب به عنوان تعبیری برای رابطه جنسی استفاده می شود، اما اشتراک بین دو نفر که صمیمیت را تعریف می کند منحصراً یک ارتباط فیزیکی نیست و منحصر به روابط عاشقانه نیست. صمیمیت مستلزم این خطر است که خودتان را بیرون بگذارید. تمایل دارد در مکالمه با احتیاط شروع شود – به اشتراک گذاشتن چیزی که از نظر احساسی با یک شریک جدید معنادار است – اما در طول زمان به یک ارتباط با کسی تبدیل می شود که معتقدیم واقعاً ما را جذب می کند. هنگامی که یک پیوند صمیمیت برقرار شد، می تواند به بستر دوستی عمیق و میل فیزیکی تبدیل شود.

آیا برای ایجاد زندگی مورد نظر خود زمان می خواهید؟

کلید صمیمیت در یک رابطه چیست؟

احساس امنیت عاطفی، که شامل آرامش و رها بودن است، ممکن است یکی از اجزای ضروری صمیمیت واقعی باشد. وقتی یکی از طرفین تسلیم انتقاد یا تحقیر می‌شود و به دیگری حمله می‌کند، می‌تواند صمیمیت خود را با فعال کردن مکانیسم‌های دفاع شخصی طرف مقابل و از بین بردن اعتماد او از بین ببرد. این یکی از دلایلی است که تحقیقات نشان می دهد که زوج ها برای حفظ سلامت رابطه به تعاملات مثبت بیشتر از منفی با یکدیگر نیاز دارند.

هر شریکی چه چیزی به یکدیگر بدهکار است؟

حفظ یک رابطه مستلزم برخی معیارهای پایه احترام است که تحقیقات نشان می دهد که شامل توجه، محبت، صداقت و قدردانی شریک، و همچنین تمایل به پرداختن به تعارض و گشودگی برای به اشتراک گذاشتن حجم کار خانواده است. فقدان طولانی مدت این اقدامات می تواند آینده یک رابطه را به خطر بیندازد، بنابراین کارشناسان از شرکای خود می خواهند که در صورت تبدیل شدن به یک نگرانی به آنها رسیدگی کنند.

آیا شریک زندگی من باید بهترین دوست من باشد؟

بیش از 80 درصد از افراد در روابط متعهدانه گزارش می دهند که شریک زندگی آنها بهترین دوست آنهاست، و تحقیقات نشان می دهد که بخشی از چنین رابطه “دو در یک”، یا تجربه عشق “همراهی”، مزایای عاطفی قابل توجهی را به همراه دارد. با این احتمال که یک رابطه طولانی مدت دوام بیاورد. زمانی که از زوجین حداقل 15 سال با هم خواسته شد راز شماره یک موفقیت خود را شناسایی کنند، بیشتر آنها به دوستی آنها اشاره کردند.

چگونه می توانم عیوب شریکم را بپذیرم؟

اگر فردی احساس کند که شریک زندگی‌اش بیش از حد از او انتقاد می‌کند یا دائماً برای تصحیح عیب‌های درک شده‌اش در حال حرکت است، نمی‌تواند در یک رابطه احساس امنیت کند. در درازمدت، ناامید شدن از عادات شریک زندگی و زمانی که آنها از تغییر امتناع می ورزند آسان است، اما یک گام به عقب و مشاهده یک نقص در متن کلی رابطه به شما کمک می کند تا دیدگاه و پذیرش خود را پیدا کنید. باید ارتباط خود را حفظ کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *