قابلیت اطمینان در رابطه

قابلیت اطمینان در رابطه

تحقیقات در مورد روابط بین فردی مدتهاست که به ما گفته است که نگرش های مثبت در رابطه با روابطی که در آن خود را پیدا می کنید، پیش بینی کننده قدرتمندی برای رضایت و طول عمر در آن رابطه هستند. در مورد آن بحثی وجود ندارد، اما مبانی چنین نگرش های مثبتی چیست؟ چه کاری می توانید انجام دهید تا درک خود را در رابطه شخصی و حرفه ای تقویت کنید؟ قابلیت اطمینان ممکن است کلید اصلی باشد.

در مورد 30 منبع آرامش درونی بدون نیاز به دارو نیز بیشتر بخوانید

دیوید مک کللند، روانشناس هاروارد، بر اساس کار هنری موری، مکرراً تأکید می کرد که نیاز به ارضای کلید تقویت و حفظ روابط مثبت است. در واقع، مک کللند یک چارچوب کامل تجربی را برای درک نیازهای انسان ایجاد کرد. در حالی که نیازهای انسان چند بعدی است، یک نیاز به عنوان مهم و فراتر از نیازهای دیگر برجسته می شود. آن نیاز قابل پیش بینی است. پیش بینی پذیری مبتنی بر قابلیت اطمینان است. چقدر قابل اعتماد هستید؟

همچنین درباره تاب آوری و شکست خوردن در چالش ها نیز بیشتر بدانید.

قابلیت اطمینان چیست؟

قابلیت اطمینان ممکن است به عنوان ثبات و میزان برآورده شدن انتظارات فرد از طریق تجربه در نظر گرفته شود. از لحاظ بین فردی، زمانی که می گویید انجام می دهید و آنچه را که قول می دهید انجام می دهید، قابلیت اطمینان خود را نشان می دهد. به یاد داشته باشید که وعده ها تاریخ انقضا ندارند. قابلیت اطمینان چسبی است که روابط موفق را مهر و موم می کند. کتاب‌هایی با موضوعاتی از روابط عاشقانه گرفته تا مشارکت تجاری و حتی رهبری، همه اهمیت قابلیت اطمینان را نشان می‌دهند.

گروه خونی شما در موردتان چه می گوید؟

چرا قابلیت اطمینان مهم است؟

قابلیت اطمینان، وظیفه‌شناسی را نشان می‌دهد. قابلیت اطمینان بیانگر بلوغ، قابل پیش بینی بودن و قابل اعتماد بودن است. افرادی که با اطمینان عمل می کنند، احساس وظیفه می کنند. پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز تام بروکاو به نام بزرگترین نسل به این نکته اشاره می‌کند که چیزی که باعث می‌شود کودکان رکود بزرگ از نسل‌های دیگر متمایز شوند، احساس وظیفه‌شان نسبت به دیگران است. در تحلیل نهایی او، قابلیت اطمینان بیانگر ایمنی است. یک کشف ضروری این بوده است که قابلیت اطمینان بالا ممکن است مهمتر از عملکرد بالا باشد.

از سوی دیگر، فقدان قابلیت اطمینان می‌تواند باعث ایجاد ادراک از خود محوری، فرار، ناتوانی در تمرکز، سطحی نگری و شاید حتی فریبکاری و عدم صداقت شود. به طور خلاصه، افرادی که قابل اعتماد نیستند ممکن است به عنوان “ناامن” در نظر گرفته شوند.

فقدان قابلیت اطمینان در ذهن بسیاری باید در برابر آن دفاع شود. اعتقاد بر این است که انتظارات نقض شده (فقدان قابلیت پیش بینی و قابلیت اطمینان) ریشه یک لحظه مضطرب است. بسیاری از افراد ریسک گریز هستند، بنابراین تمایلی به اعتماد به یک فرد غیرقابل اعتماد با مسئولیت فزاینده ندارند. به این ترتیب، غیرقابل اعتماد بودن می‌تواند یک رابطه و حرفه‌ای باشد.

درمان راه حل محور چیست؟

چگونه قابل اعتماد تلقی شویم

تلاش برای تلقی شدن به عنوان یک فرد قابل اعتماد دشوار نیست. در اینجا چند نکته ساده وجود دارد که می تواند این تلاش را آسان تر کند.

  1. زمان و جایی که می گویید حاضر شوید.
  2. آنچه را که قول می دهید عمل کنید. در صورت امکان، کم وعده و بیش از حد تحویل دهید. به یاد داشته باشید، وعده ها تاریخ انقضا ندارند.
  3. سعی کنید زمانی که افراد حضور ندارند در مورد آنها منفی صحبت نکنید. آنها همیشه در مورد گفتگو یاد می گیرند و هرگز آن را فراموش نمی کنند.
  4. هرگز به اعتماد شخص دیگری خیانت نکنید. درد خیانت یک عمر ادامه دارد.
  5. به یاد داشته باشید، انتقاد به تنهایی هیچ هدف مفیدی ندارد. اگر باید انتقاد کنید، پیشنهادهای سازنده نیز ارائه دهید. در صورت امکان در خلوت انتقاد کنید.
  6. هنگامی که عواقب نامطلوب می تواند ویرانگر باشد از ریسک کردن بی مورد خودداری کنید.
  7. هرگز با بدشانسی دیگران شوخی نکنید. هرگز شخص دیگری را در کانون شوخی یا شوخی قرار ندهید. تحقیر در حافظه آدم می سوزد.
  8. مسئولیت اعمال خود را بپذیرید. وقتی اشتباه می کنید، اولین نفری باشید که به آن اشاره می کند. کشف تلاش برای پنهان کردن معمولاً عواقب شدیدتری نسبت به عملی دارد که می‌خواهید پنهان کنید.
  9. از قطب نما اخلاقی پیروی کنید. با مردم صادق باشید. این بسیار ساده تر از به خاطر سپردن نیمه حقیقت یا تلاش برای فریب است.
  10. قابلیت اطمینان، مهربانی و احترام شما را فراموش نشدنی می کند.

چرا اثر سلام کردن بر نحوه درک ما از دیگران موثر می باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *